Het is de investering meer dan waard!
Elke organisatie heeft blinde vlekken, zeker een organisatie als de onze, waar de meeste medewerkers al heel lang werken. Accezz heeft de helikopterview, objectieve afstand en ervaring met werkprocessen die nodig zijn. Is Accezz confronterend? Jazeker, maar als je beter wilt worden, moet je er naar durven kijken.
Een verandertraject met Accezz is een behoorlijke investering. Juist in een tijd waarin er bezuinigd moet worden, is dat even slikken. Maar ik vind het de investering meer dan waard! Onze kwaliteit is verbeterd, want we hebben met minder mensen extra zorg in kunnen zetten! Natuurlijk nadat we de investering in het traject met Accezz er eerst uit hebben gehaald. We hebben dus binnen 1 jaar flink geld kunnen besparen. Om deze reden, maar ook andere, zijn we na een pilot met Accezz, begonnen met Fase 2.
Na Fase 1 gestart met Fase 2
In Fase 2 neemt Accezz meer woonhuizen mee in een constructief veranderingsproces. Ook de facilitaire afdeling doet mee deze keer. Wat ik bijzonder vind, is dat woonhuiscoördinatoren bij collega’s ervaren hebben wat er verbeterd is na de pilotfase. Voor fase 2 heeft een aantal coördinatoren mij zelf benaderd of ze ook mee mocht doen. Fijn dat onze medewerkers bereid zijn hun leiderschapsstijl aan te scherpen met Accezz. Ik denk dat dit ook komt, omdat “bijzonder betrokken” niet voor niets één van onze merkwaarden is.
Medewerkers staan bewuster in hun werk
Ik ben dan ook trots te kunnen zeggen dat onze medewerkers nog steeds even tevreden zijn als vóór het traject met Accezz. Niemand houdt immers van verandering. Voor Accezz stonden we in de top 10 van beste werkgevers in Nederland. Ik verwacht op langere termijn zelfs dat de medewerkerstevredenheid nog meer toeneemt. Ik zie dat medewerkers door Accezz bewuster in hun werk staan, meer rust ervaren en nog beter hun verantwoordelijkheden weten te nemen.
“Bijzonder in samen leven”
Dit laatste vinden we voor onze cliënten ook belangrijk. Daarom geven we hun ook hun verantwoordelijkheden door ze in te zetten in onze organisatie. Er zijn genoeg zaken die cliënten met trots uitvoeren. Koffiezetten op ons kantoor, de bloemen water geven, de post sorteren, etc. Door vernieuwingen in de werkwijze van onze medewerkers, voortgekomen uit het traject met Accezz, komt het menselijke DNA van onze organisatie nog beter uit de verf. Niet alleen intern, maar ook naar buiten toe is dat het geval. Na de verbeteringen van de implementatie in het Accezz – traject, kreeg ik een compliment van een van de ouders. In het woonhuis van haar dochter zijn er meer activiteiten die er eerst niet waren. Wij nemen “bijzonder in samen leven”, mede door Accezz in te zetten, écht serieus.